Vyberte stránku

audioteka_logo

Všimla jsem si mezi blogery, že nejsem jediná, komu se ozvali z Audiotéka.cz s nabídkou spolupráce. Nebudu lhát, když řeknu, že mě nabídka hrozně potěšila. Zaprvé prostě potěší, že o váš názor má někdo zájem a zadruhé jsem prostě zvědavá, kam směřuje moje audioknižní záliba. Je to opravdu něco jiného a sama cítím, že se na děj soustředím úplně jinak. Na výběr jsem měla cokoliv z jejich nabídky a já si řekla, že zkusím něco netradičního, něco bez příběhu a něco, co mě někam posune.

Výběr tedy padl na odbornou audioknihu od Otty BohušePište jako copywriter. Knihu namluvil Gustav Bubník, kterého možná neznáte jako herce, ale na 100% si ho vybavíte jako dabéra Toma Cruise nebo Charlieho Sheena. Kniha je čtenou verzí stejnojmenné e-knihy, která je ke stažení u Otty na webu. Audioknihu si můžeme poslechnout díky vydavatelství Progres Guru.

ADD_GR-Ottocopy

Otta je jeden z nejznámějších českých copywriterů, který má za sebou spoustu zkušeností a zajímavých klientů. Ve své e-knize i audioknize nabízí 33 rad, tipů a triků, jak posunou svou webovou stránku, svůj blog nebo své copywriterské schopnosti trošku někam dál. Celá audiokniha je rozdělená do 3 částí: Jak vyladit homepage, Jak vyladit celý web a Jak vyladit copy, které na sebe svým způsobem navazují. V ideálním světě byste měli postupovat po jednolivých kapitolách, aplikovat získané vědomosti a až potom přecházet do vyšších levelů. Audiokniha má 3 hodiny a 37 minut a nezabere vám tak tolik času, abyste ho nemohli pro své vzdělání obětovat. 

A teď už moje názory. Rozdělila jsem si je v průběhu poslouchání na plusy a mínusy a tady jsou:

inpost_banner-Ottocopy_minusy

Nechci být nějak zlá nebo tak něco, ale těchle pár věcí mi na audioverzi fakt vadilo.

Vtípky – Osobně mi vadil styl, jakým se Otta snažil udělat vtípek. Bylo to takové…divné. Často mi to nepřišlo vtipné a jenom mi to odvádělo pozornost od textu. Z velké části mi to ale vadilo kvůli dalšímu mínusovému bodu a to…

Dabér  Mám ráda, když je dabér přiřazený k herci a je mu věrný. Mám to takhle s Nicolasem Cagem, Brucem Willisem, ale právě i s Charliem Sheenem. Proto mi prostě neseděl styl, kterým to Gustav Bubník četl. Představa, že mě Charlie Sheen poučuje o tom, jak lépe psát, jak si změnit web nebo napsat status.. no nevím. I ty vtípky v jeho podání zněly tak nějak Sheenově. Prostě mi to nesedlo. Navíc teď kdykoliv uvidím Ottu, budu si představovat, že promluví hlasem Gustava Bubníka.

Angličtina  Nejsem bůhvíjaký borec přes angličtinu, ale trochu mě některé pojmy a věty tahaly za uši a opět odváděly mou pozornost. Když se četly anglické věty, tak to prostě bylo spíše takové čenglické.

Zpracování – Audiokniha je přečtená e-kniha. A to doslova. Gustav Bubník čte jak nadpisy, tak i podnadpisy a dělá mezi nima mezery, aby je odlišil. Stejně mi to ale tak nějak všechno splývalo a mnohem víc bych uvítala, kdyby byly jednotlivé kapitoly i části kapitol oddělené zvukovými efekty.

inpost_banner-Ottocopy_plusy

Mínusy sice ovlivnily moje celkové hodnocení, ale v knize/e-knize i audioknize jde přeci hlavně o obsah a tím se dostáváme k plusům.

Obsah – Jako markeťák, student, blogger a milovník těchto záležitostí mě obsah hodně potěšil. Ano, byla tam spousta věcí, které všichni známe nebo možná neznáme, ale když je slyšíme, tak si řeknem „No  vždyť to je jasné!“ 😀 Kapitoly jsou tak akorát dlouhé, srozumitelné a vysvětlují všechno potřebné. Obsah je prostě fajn a jsem za něj fakt ráda, protože si hodlám audioknihu poslechnout ještě jednou a víc se zaměřit na chyby na webu i blogu a něco s tím udělat.

Bonusy – Na konci audoknihy jsou bonusy. Tyhle bonusy jsou čtené opět Gustavem Bubníkem a jde o 9 článků, které se objevily na blogu Ottocopy.cz. Články jsou fajn, některé z nich jsem už četla, ale poslouchat je bylo něco jiného. Přišlo mi to hrozně fajn, takže se určitě po nějaké audio verzi blogu nebo časopisu poohlédnu.

Délka – Jak už jsem naznačovala, tak jednotlivé kapitoly jsou krátké. To je super, když třeba jedete jenom pár zastávek a nechcete začínat 30 minutový výklad. Takhle vám stačí 5 minutek a hned máte jednu radu nebo tip za sebou. To vám taky dává mnohem víc času na to, abyste si jednotlivé triky aplikovali na své weby.

Použitelnost – Drtivou většinu všech rad a tipů, které nám Otto nabízí, jste schopni aplikovat sami. A to je podle mě super. Člověk často čte návod na to, jak si dodělat na webu tohle nebo támhleto, ale potřebuje k tomu grafika nebo programátora. Tady ne. Většinu kroků v Ottově vyprávění zvládnete projít sami a dokonce i sami použít 🙂

inpost_banner-Ottocopy_al

Jsem fakt ráda, že jsem si audioknihu poslechla a už teď vím, že některé věci u sebe změním. Určitě doporučuju všem, kteří se nějakým způsobem dostanou ke copywritingu, kteří mají blog nebo web nebo se tak nějak motají okolo marketingu. Pokud jste úplný nováček, informace vám dají hodně a po poslechnutí se budete lépe orientovat ve světě webů a textů. Pokud jste profík, tak vám to asi moc nových informací nepřinese, ale třeba připomene a upevní to, co už právě víte. A možná si na pár drobností dáte víc pozor, protože už vám tak zevšedněly, že už to prostě neřešíte. 

Pokud jste někdo úplně mimo tento obor a stejně vás to zajímá, určitě do audioknihy běžte. Nakouknete tak vlastně do zákulisí výroby webu i prodejních textů a budete vědět, na co si máte dát v osobním životě pozor a čím to na vás ti prodejci zkoušejí 😀

Sečteno podtrženo – Audioknize jsem dala 3 hvězdičky, protože mi zpracování opravdu nesedlo. Obsah byl ale fajn a určitě jsem si z něj hodně odnesla, a proto audioknihu úplně neodsuzuju.

Otázka dne zní: Poslouchali jste už nějakou odbornou audioknihu? Doporučíte mi něco?

Díky, Dee 🙂 

 

Sledujte mě také na Facebooku 😉