Vyberte stránku

Pro spoustu lidí jsou prázdniny časem, kdy se snaží se sebou něco udělat. Je krásně, chceme se cítit skvěle a vypadat dobře a celkově máme více času a energie na to, abychom se do něčeho pustili.

Asi nejčastěji se změna týká našeho zevnějšku a zdraví. Lidé zkouší všechny možné vychytávky, aby se vlezli do letního oblečení a v plavkách vypadali dobře. Všude do nás vtloukají, jak je špatné jíst tučné jídlo a že česká strava je prostě zabiják. Ale o čem se začíná mluvit až teď, je velká síla a hlavně škodlivost cukru.

Cukru a jeho vlivu na lidský život se věnuje právě Sarah Wilsonová. Její kniha I quit sugar se v zahraničí stala hitem a ovlivnila spoustu lidí v tom, aby s cukrem skoncovali nebo ho minimálně omezili. Ke své knize přidala také pokračování, které bylo přeloženo do češtiny a vydáno v Nakladatelství Beta. Kniha Sladký život bez cukru vyšla s podtitulem Osmitýdenní detoxikační program a kuchařka a má 213 stran. Je celobarevná, doplněná spoustou úžasných fotek, ale hlavně – je plná tipů, rad a informací, které jsou pro život v dnešní době prostě nezbytné.

ADD_GR_sarah_wilson

Samotná kniha je rozdělená do 3 částíosmitýdenní program, vybavení a recepty.

Pro čtenáře je nejdůležitější první část knihy. Autorka v ní popisuje nejen svůj boj s nemocí, ale také škodlivost cukru. Dodává nejrůznější informace, které za léta nasbírala a které potvrzují přední lékaři a výživoví poradci. Dozvíme se tak například, že to, co vidíme na obalech tyčinek a dobrůtek, není tak úplně pravda. Nebo také, že tuky nejsou zas takové zlo a jsou určitě snesitelnější než cukr. Ale hlavně – že cukr je téměř všude a je NUTNÉ se mu vyhýbat. Alespoň trochu. Osmitýdenní detoxikační program nás pak směřuje k tomu, abychom naše tělo přesvědčili o tom, že i bez cukru se dá žít super život a autorka také doporučuje nejlepší recepty, které nám v tom mohou pomoc. Za 8 týdnů bychom tak měli být sugar free a happy.

2015-07-03 20.04.10

Druhá část je o vybavení. Tahle je důležitá proto, abyste byli schopní uvařit všechno, co pro nás Sarah přichystala. Tahle kapitola je plná tipů na správné nakupování, ale doporučuje také ingredience, které by bylo dobré mít doma za každé situace.

2015-07-03 20.03.35

Poslední část knihy nabízí 108 receptů, které neobsahují cukr. Cukr je v receptech nahrazen stévií, sladidlem nebo využívá přirozené sladkosti jednotlivých ingrediencí. Když jsem kuchařku proletěla, pár receptů mě inspirovalo a určitě se do nich jednou pustím. Jak je u zahraničních kuchařek obvyklé, není úplně jednoduché najít všechny ingredience u nás v ČR a když ano, tak jsou trochu dražší. Ale my už si nějak poradíme, ne? 🙂

2015-07-03 20.04.28

Kniha byla jedním slovem skvělá. Zaprvé je nádherná a moc hezky zpracovaná. Ilustrace, fotografie, formát i papír – všechno je top. Obsah tohle všechno doplňuje. Informace jsou podány srozumitelně, zábavně a pochopí je naprosto každý. Je pravda, že pokud už máte alespoň trochu ponětí o tom, jak se stravovat a jaké hrůzy se dějí v potravinářském průmyslu, ve čtení a přijímání těchhle informací vám to pomůže. Každopádně dostanete tak nějak ucelený pohled na to, co asi jíte a kolik kostek cukru do sebe denně dostanete. Což mimochodem není nic hezkého 🙁

S knihou jsem spokojená. Jsem ráda, že jsem si ji přečetla, ale rozhodně ze sebe nebudu dělat ze dne na den sugar free člověka. Je dobré vědět, že skoro všechno, co denně jíme, obsahuje cukr a možná tak něco málo změnit. Ale já osobně si nedokážu představit léto bez melounu, meruněk a jiného ovoce. A stejně tak i celý rok. Ovoce miluju a nehodlám se ho vzdávat (což je v knize částečně doporučeno). Odnesu si ale to, že pokud ovoce, jogurty a všechny tyhle (pro mě) zdravé věci obsahují tolik cukru, budu se snažit ho omezit v jiných, už zbytečnějších potravinách.

Jo a taky jsem si odnesla tenhle super recept na jablečné lívanečky bez cukru, které si zamilovala celá moje rodina a je dost pravděpodobné, že jiné už dělat nebudeme.

11657458_10153416072838769_22932883_n

Sečteno podtrženo – jsem z knihy Sladký život bez cukru nadšená. Získala jsem spoustu informací o cukru a jeho roli v každodenním stravování. Dozvěděla jsem se taky, že ne všechno, co si hraje na zdravé, je dobré. A taky to, že spousta potravin, které mají nálepku bez cukru, jsou mnohem horší, než ty s cukrem. Prostě kniha, která by neměla ujít nikomu, kdo má alespoň trochu starost o své tělo, zdraví a svou budoucnost.

Otázka dne zní: Máte ponětí o tom, kolik kostek curku do sebe denně dostanete? Nebo to prostě neřešíte? 

Mějte se sladce 😉 

Ale ne moc 😀 

Dee